Det krævede tolv lastbiler læsset med udstyr, 20 mand og flere dages hårdt arbejde at opbygge DiaLabXpo-standene i Lokomotivværkstedet.
DiaLabXpo er udviklet i tæt samarbejde med brancheforeningen DiaLab og MCH A/S og henvender sig til diagnostik- og laboratoriebranchen, og den er netop nu i fuld gang.
– Vi har sat omkring 1.200-1.500 lysspot op, malet væggene, trukket strøm og så har vi skabt rammerne om messen ved at bygge den op fra bunden, fortæller projektleder hos MCH A/S, John Dørr Jensen og fortsætter:
– Der er en rød tråd i opbygningen, hvor den sorte farve går igen i forskellige koncepter. Ideen var at skabe et koncept og nogle rammer, der giver ro og fokus på det, det drejer sig om. At de besøgende får en god messeoplevelse.
– Et andet mål var at sikre, at den faglige kvalitet er i top, og med DiaLab som primus motor og idégenerator har det udmøntet sig i et ambitiøst konferenceprogram, siger han.
Med keynote speakere fra store aktører som Novo Nordisk, Lif – Lægemiddelindustriforeningen, Trial Nation og Copenhagen Capacity bød tirsdagen således på inspirerende oplæg, debatter og events med afsæt i temaet Business.
Onsdag og torsdag byder henholdsvis på temaet Science, hvor de faglige selskaber leverer individuelle indlæg og deltager i paneldebatter, og fremtidskonferencen Future, der byder på en innovativ udstilling med prototyper og gadgets samt oplæg om emner som Digitale Verdenslaboratorier og Kunstig Intelligens.